quinta-feira, 26 de dezembro de 2013

go figure

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

Go figure (video 345).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Yesterday we studied that figures. That makes sense and today we’re gonna study Go figure. Go figure! So, go figure, no “s”. Go figures, no, no, that doesn’t make sense. That doesn’t figure. Go figure means Wow! That’s surprising! That’s strange. That’s weird. That’s stupid. Go figure! Oh my God, I can’t believe it! Go figure! Wow! I’m really surprised! Go figure! Oh, I can’t believe, this is amazing! This is a great expression and we use this expression a lot. So, once again, it was my birthday the other day and, believe it or not, I’m 46 years old. At this point you should have said, forty six! Go figure! No way, I can’t believe it! That’s unbelievable! Right? No? Okay. But anyway, maybe some of you got that. Yeah, so anyway, let’s listen to the dialogue:
                                                                                                                                                      
So, you don’t like carrots, but you like carrot cake?
Yep.                                                                                        
And you love tomato soup, but you hate raw tomatoes?
Yep.
Huh, go figure.

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Vai entender! (vídeo 345).

Olá, pessoal! Ontem estudamos that figures. Faz sentido e hoje estamos estudando Vai entender! Vai entender! Então, vai entender. Vai entender, não, não, isso não faz sentido. Isso não faz sentido. Vai entender significa Uau! Isso é surpreendente! Isso é estranho. Isso é estranho. Isso é estúpido. Vai entender! Oh meu Deus, eu não posso acreditar! Vai entender! Uau! Estou muito surpreso! Vai entender! Oh, eu não posso acreditar, isso é incrível! Esta é uma grande expressão e usamos muito esta expressão. Então, mais uma vez, foi meu aniversário outro dia e, acredite ou não, eu tenho 46 anos de idade. Neste ponto, você deveria ter dito, quarenta e seis! Vai entender! De jeito nenhum, eu não posso acreditar! Isso é inacreditável! Certo? Não? Ok. Mas de qualquer forma, talvez alguns de vocês entendam isso. Sim, mesmo assim, vamos ouvir o diálogo:

Então, você não gosta de cenoura, mas você gosta de bolo de cenoura?
Sim.
E você ama sopa de tomate, mas você odeia tomates crus?
Sim.
É, vai entender.

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário