terça-feira, 24 de dezembro de 2013

snubbed

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

snubbed (video 343).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have one word: snubbed. To be snubbed. He was snubbed. I was snubbed. Don’t snub me. He’s going to snub you. Snubbed. What does snubbed mean? It means to be ignored, especially in a situation where a prize is given and an award is given, appreciation is given, thanks is given. So, if you think that somebody should say “thank you” to you, but they don’t, you could feel snubbed. That guy snubbed you. He ignored you, but, once again, especially in a situation where you deserve appreciation, thanks and an award. Did you understand? Let’s check out the dialogue:
                                                                                                                                                      
And the Oscar goes to…. Tom Hanks!          
I can’t believe they snubbed you.
I knew I wouldn’t win.
But your acting in E-cubed is the greatest!

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Esnobado (vídeo 343).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Hoje nós temos uma palavra: esnobado. Ser esnobado. Ele foi esnobado. Eu fui esnobado. Não me esnobe. Ele vai esnobar você. Desprezado. O que esnobado significa? Significa ser ignorado, especialmente em uma situação em que um prêmio é dado, valorização é dada, dado graças. Então, se você acha que alguém deveria dizer "obrigado" para você, mas não dizem, você podia se sentir desprezado. Aquele cara esnobou você. Ele ignorou você, mas, mais uma vez, especialmente em uma situação onde você merece apreço, agradecimentos e um prêmio. Você entendeu? Vamos ver o diálogo:

E o Oscar vai para.... Tom Hanks!
Eu não posso acreditar que você foi esnobado.
Eu sabia que não iria ganhar.
Mas sua atuação em E-cubed é a melhor!

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário