domingo, 22 de dezembro de 2013

kudos!

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

Kudos! (video 342).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today’s expression is Kudos! Kudos to you! Kudos for doing something. Kudos! What does Kudos mean? It’s a great word and basically it means congratulations or paying respect. Oh! Kudos to that! I really respect you for doing that. I really respect you because you did that. Kudos to you. So, once again, the common usage is kudos to someone, maybe some event. Kudos for doing something, planning something, starting something and the meaning is congratulations and also a show of respect. So, have you started something new? Maybe a New Year’s Resolution? As you know, my New Year’s Resolution is to quit smoking and I’ve already begun because starting is half the battle. I reduced, just a little bit, the number of cigarettes I’m smoking right now and by the end of January I want to be smoke free. I began, I’m starting. So, you could say: Hey, Kudos to you Shane! Kudos to you for starting to quit smoking. I will succeed. I really should. You guys have told me I should. So, thanks, I appreciate those kudos. Let’s check out the dialogue:
                                                                                                                                                      
Did you sign up for free DDM lectures?                         
Yes, I finally did.
Kudos to you!
Thanks! Thanks for telling me about it.

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Parabéns (vídeo 342).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). A expressão de hoje é Kudos! Kudos to you! Kudos for doing something. Kudos!  O que Kudos significa? É uma ótima palavra e, basicamente, significa parabéns ou prestando respeito. Oh! Parabéns por isso! Eu realmente respeito você por isso. Eu realmente respeito você, porque você fez isso. Parabéns para você. Então, mais uma vez, o uso comum é para elogiar alguém, talvez algum evento. Parabéns por fazer algo, planejar algo, começar algo e o significado é parabéns e também uma demonstração de respeito. Então, você começou algo novo? Talvez uma resolução de Ano Novo? Como você sabe, a minha resolução de Ano Novo é parar de fumar e eu já comecei porque começar é metade da batalha. Eu reduzi, só um pouco, o número de cigarros que eu estou fumando agora e até o final de janeiro eu quer estar livre do cigarro. Eu comecei, eu estou começando. Então, você poderia dizer: Ei, Parabéns para você, Shane! Parabéns a você por começar a parar de fumar. Eu vou ter sucesso. Eu realmente deveria. Vocês já me disseram que eu deveria. Então, obrigado, eu aprecio esses elogios. Vamos ver o diálogo:

Você se inscreveu para as aulas gratuitas do DDM?
Sim, eu finalmente estou inscrito.
Parabéns para você!
Obrigado! Obrigado por me falar sobre DDM.

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário