sexta-feira, 13 de dezembro de 2013

to get duped

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

To get duped (video 331).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have an expression that sounds funny, but if it happens to you which it is terrible. The word is duped and I wanna focus on to get duped, to be duped. Now, what is it mean duped? Duped means to deceive, to cheat, to trick, in an evil way. So, I was tricked, I was deceived, I was duped, he duped me, he deceived me, he tricked me, I was the victim of some shenanigans. That’s another expression that I have to do. Anyway, so there are many examples, one example would be a couple of weeks ago, on the internet, there was a story about a man in China who divorced his wife and sued her for money because …. He was a good-looking guy, she was a good-looking woman, they had children and their children were really, really, really ugly. And he discovered that his wife originally was really, really ugly and she had plastic surgery. So she duped him. He sued his wife, divorced his wife because she duped him. So, many newspapers in America printed this story: a man in China successfully sues his wife for a hundred thousand dollars. However, the story was not true. So, all those newspapers were duped. Everybody was duped in to believing this nonsense. Duped is a good word unless you are the victim. If you are duped it’s no good and I was duped not too long ago. It’s in my dialogue. Let’s check it out:

So, were you able to recover your file?
No. It’s gone forever.
But you bought that software online.
I got duped!

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Ser enganado (vídeo 331).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Hoje nós temos uma expressão que soa engraçado, mas se isso acontecer com você, é terrível. A palavra é enganado e eu quero focar em ser enganado, ser enganado. Agora, o que é que significa duped? (enganado)? Duped ser enganado, ser traído, de uma forma maldosa. Então, eu fui enganado, eu fiquei enganado, eu fui enganado, ele me enganou, ele me enganou, ele me enganou, eu fui a vítima de algumas falcatruas. Essa é outra expressão que eu tenho que fazer. De qualquer forma, então, há muitos exemplos, um exemplo seria algumas semanas atrás, na internet, circulou uma história sobre um homem na China, que se divorciou de sua esposa e a processou por dinheiro, porque.... Ele era um cara de boa aparência, ela era uma mulher bonita, tiveram filhos e os filhos eram muito, muito, muito feios. E ele descobriu que sua esposa era originalmente muito, muito feia e ela fez uma cirurgia plástica. Então, ela o enganou. Ele processou sua esposa, se divorciou de sua esposa porque ela o enganou. Assim, muitos jornais nos Estados Unidos publicaram esta história: um homem na China processa com sucesso sua esposa por cem mil dólares. No entanto, a história não era verdadeira. Então, todos esses jornais foram enganados. Todo mundo foi enganado por acreditar nesse absurdo. ‘Enganado’ é uma boa palavra a menos que você seja não a vítima. Se você for enganado, isso não é bom, e eu fui enganado não há muito tempo atrás. Está no meu diálogo. Vamos dar uma olhada:

Então, você foi capaz de recuperar o seu arquivo?
Não. Ele se foi para sempre.
Mas você comprou o software online.
Eu fui enganado!

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário