sexta-feira, 25 de outubro de 2013

a crock


Transcript of Coach Shane videos

A crock (video 287).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (E-cubed).

Today we have a tough expression. This is a man expression. If you’re a child, don’t use this expression and I don’t recommend using this expression at the office. It’s among friends. I’m a guy, so I’m gonna say: it’s a guy expression. But, you might hear it in a movie, maybe on TV, I’m not sure, and it is, it’s a crock. That’s a crock. And what does this mean? It means it’s nonsense, it’s not true, it’s bullshit. Now, the long expression is it’s a crock of shit. And shit is the bad word for poop, or crap. Smells like ….. So, a crock is like an earthen jar, it’s made of clay and you can put food in there and other things. We use a crock to cook. So there is a very famous brand cooking earthenware called a crock pot, they’re really excellent, they’re slow cookers. But a crock of shit would be a crock of useless, terrible, disgusting, it’s useless, it’s nothing, get out it here. So, if somebody tells you something and the information is useless, it’s ridiculous, it’s nonsense, you can say it’s a crock. It’s not true. That’s not true at all.  

Listen to the dialogue:

THIS SITE IS A CROCK.
WHAT’S WRONG?
THE LESSONS ARE BORING, EXPENSIVE AND ZERO INTERACTION.
YOU SHOULD JOIN DDM!


That’s right. DDM lessons are exciting, and useful, and lots of interaction. DDM lessons are not a crock. I’m serious. I’m being honest. I’ve looked at many online English teaching sites where you have to pay money. It looks like a crock to me. It looks like it just taking your money, easy money, easy money. I think they don’t work that hard. Anyway, it’s a crock. So, a business offer, a business deal might be a crock. But also when somebody tells you something like: Did you know that Shane is 32 years old? What? That’s a crock. That’s a lie. He’s at 60 years old. 32. I’m not 60 and I’m not 32. Somewhere in the middle. Actually, I’m closer to 32 than I am 60. I think, yeah. Alright, yeah. So, give me an example of a crock. Maybe you can give us an example of an English site that it’s a crock. Don’t spend your money there. It’s a crock. That actually would be kind of funny. That’s okay. If you’re fine, it’s important, actually. If you know of an English site where you paid money and the lessons were nothing useless, nonsense, ridiculous, then tell us. Tell us that this site is a crock. Now remember, on YouTube you cannot write an email, a website, for example, www.crock.com, you cannot write this, so what you can do is just do this, CROCK (and) is a website that is a crock! That would be okay. I don’t think YouTube, oh, I’m sorry, YouTube is going to have a problem with that. Okay? This is great. This is going to be exciting.  If somebody says that my lessons are a crock. Nobody can say that. Maybe one person, I wonder. Well, we have to wait and see. I promise. I won’t delete any comments, even if somebody says DDM is a crock. I don’t think anybody would say. We find out. You guys have a great day and remember, a crock is kind of a guy expression. But it is a fun expression and useful.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Uma furada, uma enganação, uma merda (vídeo 287)

Olá pessoal!

Bem-vindo de volta ao E3 (E-cubed).

Hoje temos uma expressão dura. É uma expressão pesada. Se você é uma criança, não use esta expressão e não recomendo o uso dessa expressão no escritório. É entre amigos. Eu sou homem, então eu vou dizer que é uma expressão masculina. Mas, você pode ouvi-la em um filme, talvez na TV, eu não tenho certeza, é uma enganação. Isso é uma enganação. E o que ela  significa? Ela significa um absurdo, não é verdade, é mentira. Agora, a expressão completa é it’s a crock of shit (um monte de merda). E merda é o palavrão para cocô, ou porcaria. Cheira como..... Então, a crock é como uma panela de barro, feita de barro e você pode colocar comida lá dentro, e outras coisas. Nós usamos uma panela de barro para cozinhar. Há uma marca muito famosa de panela de barro chamada crock pot, elas são realmente excelentes, elas são panela de cozimento lento. Mas uma panela de merda seria um pote inútil, horrível, nojento, inútil, não é nada, tira ela daqui! Então, se alguém lhe disser algo e a informação for inútil, for ridícula, for absurda, você pode dizer que é uma enganação, que é uma furada. Não é verdade. Isso não é verdade de jeito nenhum.

Ouça o diálogo :

Este site é uma enganação.
Qual o problema?
As aulas são chatas, caras e com zero interação.
Você devia se juntar a DDM!


Isso é certo. Lições DDM são emocionantes e úteis, e com muita interação. Lições DDM não são uma enganação. Estou falando sério. Estou sendo honesto. Eu olhei em muitos sites de ensino de inglês on-line onde você tem que pagar dinheiro. Parece uma enganação para mim. Parece apenas tomar o seu dinheiro, dinheiro fácil, dinheiro fácil. Eu acho que eles não trabalham duro. Enfim, é uma enganação. Assim, a oferta de negócio, um negócio pode ser uma enganação. Mas quando alguém lhe diz algo como: Você sabia que Shane tem 32 anos? O quê? Isso é uma enganação. Isso é uma mentira. Ele está com 60 anos de idade. 32. Eu não tenho 60 e eu não tenho 32. Em algum lugar no meio. Na verdade, estou mais perto de 32 do que de 60. Acho, sim. Tudo bem, sim. Então, dê-me um exemplo de uma furada. Talvez você possa nos dar um exemplo de um site de inglês que é uma furada. Não gaste seu dinheiro lá. É uma enganação. Isso realmente seria engraçado. Tudo bem. Se você está bem, isso é importante, sério! Se você souber de um site de inglês, onde você paga o dinheiro e as lições não são nada úteis, são absurdas, são ridículas, então nos diga. Diga-nos que este site é uma enganação. Agora, lembre-se que no YouTube você não pode escrever um e-mail, um site, por exemplo, www.crock.com, você não pode escrever isso, então o que você pode fazer é apenas isso, CROCK (e) é um site que é uma enganação! Isso seria bom. Eu não acho que o YouTube, oh, eu sinto muito, o YouTube vai ter problemas com isso. Ok? Isso é ótimo. Isso vai ser emocionante. Se alguém disser que minhas aulas são uma enganação. Ninguém pode dizer isso. Talvez uma pessoa, eu me pergunto. Bem, temos que esperar para ver. Eu prometo. Eu não vou apagar quaisquer comentários, mesmo se alguém disser que DDM é uma enganação. Eu não acho que alguém diria isso. Nós descobriremos. Tenham um ótimo dia e lembrem-se: a crock é um tipo de expressão pesada. Mas é uma expressão divertida e útil.

Nenhum comentário:

Postar um comentário