sexta-feira, 18 de outubro de 2013

Give a shout out to



Transcript of Coach Shane videos

Give a shout out to (video 281).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (E-cubed).

Today we have a very common expression. If you’re watching sports or maybe a talk show, especially a late night talk show or maybe a radio program, where there is an interview, yeah, this is the expression: I’d like to give a shout out to somebody. So, to give a shout, shout  (hey, hey) out to somebody. Oh, oh, for example, I’d like to give a shout out to my mom means ‘Hi mom’. That’s the idea. So, if you get invited to a radio show for interview, those say: Hello Shane, welcome to our radio show. Hi, it’s really nice to be here, I’d like to give a shout out to my mom. Hi, mom, I love you. And then the radio interview continues. So, when we first get introduced, then we say: Hi, it’s nice to be here, oh, I’d like to give shout out to somebody, somebody, somebody. Another example would be at the Oscars, the Academy Awards, some big award ceremony and the person receives the Oscar, this is my Oscar, thank you very much. Uh, I really worked hard and it’s an honor to receive this award and I’d like to give a shout out to my mom, Mom, I love you! Mom! I won. Thank you, thank you. Yeah, no awards for me.

Let’s check out the dialogue:

WELCOME TO THE PODCAST, COUNTRY SHANE.
I LOVE LME! LEMME GIVE A SHOUT OUT TO MY MOM!
RESPECT YOUR MOTHER!
I LOVE YOU, MOM!

Country Shane, that’s right. He’s getting popular on the podcast. Have you listened to our podcast? LME, let’s master English. That’s our podcast. Go to our website, www.letsmasterenglish.com and you can download the podcast. It’s on iTunes and we’re developing an android app, Galaxy, the Google phone that’s our podcast. So, maybe if you’re lucky, I will interview you on the podcast and this is the situation. Let’s say your name is Daniel. Daniel, welcome to the podcast. And Daniel, you have to say: Thank you Shane, it’s nice to be here. I’d like to give a shout out to my mom. Yeah, that’s it and you can say: Hi, mom, I love you or whatever, whatever. You can do it right now. Down below in the message you can give a shout out to somebody. Who is that you want to give a shout out today? Think about that, because in a couple of years you can go back and look and remember: Oh, yeah, that day I was thinking about that person. So, of course your mom, your dad, your sister, your brother, your wife, your husband, your children, but what about a good friend? Now, a good friend that needs a nice hello. Why don’t you give that person a shout out down below. This is the sentence you use: I’d like to give a shout out to [name], hi [name], I miss you or I love you or hi, whatever, you can say whatever you want. Okay? That’s the mission and I’ll see you tomorrow. Take care everybody. Bye, bye.


TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Mandar um alô para - vídeo 281

Olá pessoal!

Bem-vindo de volta ao E3 (E-cubed).

Hoje temos uma expressão muito comum. Se você está assistindo a um programa de esportes ou talvez um programa de entrevistas, especialmente um programa de entrevistas tarde da noite ou talvez um programa de rádio, onde há uma entrevista, sim, esta é a expressão: Eu gostaria de mandar um alô para alguém. Assim, para mandar um alô, gritar (hey, hey) para alguém. Oh, oh, por exemplo, eu gostaria de mandar um alô para a minha mãe significa "Oi mãe". Essa é a idéia. Portanto, se você for convidado para um programa de entrevistas de rádio, eles dizem: Shane, olá, bem-vindo ao nosso programa de rádio. Oi, é muito bom estar aqui, eu gostaria de mandar um alô para a minha mãe. Oi, mãe, eu te amo. E então a entrevista de rádio continua. Então, quando nós formos apresentados, dizemos: Oi, é bom estar aqui, oh, eu gostaria de mandar um alô para alguém, alguém, alguém. Outro exemplo seria no Oscar, o Oscar, alguma grande cerimônia de premiação e a pessoa recebe o Oscar diz, este é o meu Oscar, muito obrigado. Uh, eu realmente trabalhei duro e é uma honra receber este prêmio, e eu gostaria de mandar um alô para a minha mãe, mãe, eu te amo! Mãe! Eu ganhei. Obrigado, muito obrigado. Sim, não tem prêmios para mim.

Vamos ver o diálogo:

Bem-vindo ao podcast, Country Shane.
Eu amo LME ! Gostaria de mandar um alô para minha mãe!
Respeite a sua mãe!
Eu te amo, mãe!

Country Shane, está certo. Ele está ficando popular no podcast. Você já ouviu nosso podcast? LME (Let´s master English), vamos dominar Inglês. Esse é o nosso podcast. Vá ao nosso site, www.letsmasterenglish.com e você pode fazer o download do podcast. Está no iTunes e estamos desenvolvendo um aplicativo android, Galaxy, o telefone do Google que é o nosso podcast. Então, talvez, se você tiver sorte, vou entrevistá-lo sobre o podcast e esta é a situação. Vamos dizer que seu nome é Daniel. Daniel, bem-vindo ao podcast. E Daniel, você tem que dizer: Obrigado Shane, é bom estar aqui. Eu gostaria de mandar um alô para a minha mãe. Sim, é isso e você pode dizer: Oi, mamãe, eu te amo ou o que quer, qualquer coisa. Você pode fazê-lo agora. Lá em baixo na mensagem, você pode mandar um alô para alguém. Para quem você quer mandar um alô hoje? Pense nisso, porque em alguns anos, você pode voltar aqui e olhar e lembrar: Ah, sim, nesse dia eu estava pensando sobre essa pessoa. Então, é claro, sua mãe, seu pai, sua irmã, seu irmão, sua esposa, seu marido, seus filhos, mas o que dizer de um bom amigo? Agora, um bom amigo que precisa de um bom olá. Por que não mandar para essa pessoa um alô logo abaixo. Esta é a frase que você deve usar: Eu gostaria de mandar um alô para [nome], oi [nome], eu sinto sua falta e eu te amo, ou oi, qualquer coisa, você pode dizer o que quiser. Ok? Essa é a missão e vejo você amanhã. Cuidem-se. Tchau.


Nenhum comentário:

Postar um comentário