segunda-feira, 7 de outubro de 2013

It’s all Greek to me.



Transcript of Coach Shane videos:

It’s all Greek to me (video 250).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (e cubed).

Today we have a funny expression, but it’s really useful. If we want to tell somebody that we don’t understand something, it could be anything, you don’t understand the internet, you don’t understand a language, you don’t understand women, we, in America, use this expression: IT’S ALL GREEK TO ME.  IT’S ALL GREEK TO ME. And this is an old expression. It goes back to Shakespeare and maybe even before. IT’S ALL GREEK TO ME. But in other countries they say different expressions. Lots of countries say It’s all Chinese to me,  It’s all Japanese to me and other languages. So what about your country? If you don’t understand something, do you say IT’S ALL GREEK TO ME or do you say It’s all Chinese to me? What’s the expression that you use? Now, for me, what something that’s Greek to me, women, women, uh, they‘re all Greek to me. I don’t understand women. Another example, uh, yes, the setting up a website, setting up a website, uh, IT’S ALL GREEK TO ME. Very confusing. I don’t know how to do it. It’s a different language. I don’t understand it. Those are my examples. So give us an example of something that is Greek to you.

Check out my dialogue:

CAN YOU HELP ME WITH MY MATH, DAD?

OH, SON, IT'S ALL GREEK TO ME.

NO, DAD. IT'S MATH. NUMBERS.

I MEAN, IT DOESN'T MAKE ANY SENSE TO ME!
I DON'T UNDERSTAND IT. ASK YOUR UNCLE.

Nobody in my family was good at Math, except my uncle Dan. He was very good at Math. He’s a smart guy. Me, I’m pretty bad at Math. I can add and subtract, but those tough trigonometry, sin, co-sin, tangent, co-tangent, yeah. When it comes to Math, IT’S ALL GREEK TO ME. And actually there are many Greek characters in Math (hahaha). So once again, what is something that is Greek to you? And in your country, do you say IT’S ALL GREEK TO ME or do you say something else? Let’s us know, leave a message down below.

I’ll see you next time. 

Bye, bye.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Olá a todos!

Bem-vindo de volta ao E3 (e cubo).

Hoje temos uma expressão engraçada, mas muito útil. Se quisermos dizer a alguém que não entendemos alguma coisa, pode ser qualquer coisa, você não entende a internet, você não entende uma língua, você não entende as mulheres, nós, na América, usamos esta expressão: Isso é grego para mim. Isso é grego para mim. E esta é uma velha expressão. Ela é do tempo de Shakespeare e talvez até mesmo antes. Isso é grego para mim. Mas em outros países as pessoas utilizam expressões diferentes. Em muitos dos países dizem Isso é chinês para mim, Isso é japonês para mim e outras nacionalidades. E o seu país? Se você não entender alguma coisa, você diz isso é grego para mim? ou que você diz isso é chinês para mim? Qual é a expressão que você usa? Agora, para mim, algo que é grego para mim, as mulheres, as mulheres, ah, elas são grego para mim. Eu não entendo as mulheres. Outro exemplo, ah, sim, a criação de um site, a criação de um site, ah, isso é grego para mim. Muito confuso. Eu não sei como fazer. É uma linguagem diferente. Eu não entendo isso. Esses são meus exemplos. Então dê um exemplo de algo que é grego para você.

Confira o meu diálogo:

Você pode me ajudar com Matemática, pai?

Oh, filho, isso é grego para mim.

Não, pai. É Matemática. Números.

Quero dizer, não faz qualquer sentido para mim! Eu não entendo. Pergunte ao seu tio.

Ninguém na minha família era bom em Matemática, a não ser o meu tio Dan. Ele era muito bom em Matemática. Ele é um cara inteligente. Eu, eu sou muito ruim em matemática. Eu posso somar e subtrair, mas aquela trigonometria difícil, seno, cosseno, tangente, co-tangente, sim. Quando se trata de matemática, é tudo grego para mim. E, na verdade, há muitas letras gregas em Matemática (hahaha). Então, mais uma vez, o que é grego para você? E, em seu país, você diria isso é grego para mim ou você diria alguma outra coisa? Deixe-nos saber, deixe uma mensagem abaixo.

Vejo você depois.
Tchau.

Nenhum comentário:

Postar um comentário