quarta-feira, 20 de novembro de 2013

a stroke of luck

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

A stroke of luck (video 312).


Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). It’s been a couple of days and I apologize. The reason it’s been two days without an expression is I needed to update my computers and it’s very expensive and I am not a technological person, so it took me a really long time, a lot of money and lots of frustration. But we’re back and the computer is running very nicely and we have a great expression: a stroke of luck. That’s today’s expression. Me, teaching on YouTube was a stroke of luck. Perhaps you finding me on YouTube and learning some English from me on YouTube was a stroke of luck. A stroke of luck means it was pure luck. It was only by chance. Something really good, almost really good, happen and it was just pure  luck. You didn’t plan it. You aren’t looking for it. It just came and it was perfect. A stroke of luck. Let’s check out the dialogue:

How did you get such a perfect picture of a UFO?
It was a stroke of luck. I was trying to film the full moon!
And the UFO just came into the shot?
Exactly! In and out in two seconds. Amazing, huh?

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. Leave your transcript in the comments. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.


TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Um golpe de sorte (Vídeo 312).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Já tem alguns dias e peço desculpas. A razão de ter passado dois dias sem uma expressão é que eu precisava atualizar os meus computadores e é muito caro e eu não sou uma pessoa tecnológica. Isso me tomou muito tempo, muito dinheiro e muita frustração. Mas estamos de volta e o computador está funcionando muito bem e temos uma grande expressão: um golpe de sorte. Essa é a expressão de hoje. Eu, ensinar no YouTube, foi um golpe de sorte. Talvez você me encontre no YouTube e aprender um pouco de Inglês comigo no YouTube tenha sido um golpe de sorte. Um golpe de sorte significa que foi pura sorte. Foi apenas por acaso. Algo muito bom, quase muito bom, acontece e foi apenas pura sorte. Você não planejou. Você não está procurando por isto. A coisa apenas veio e foi perfeito. Um golpe de sorte. Vamos ver o diálogo:

Como você conseguiu uma imagem perfeita de um OVNI?
Foi um golpe de sorte. Eu estava tentando filmar a lua cheia!
E o OVNI simplesmente apareceu no momento do disparo?
Exatamente! Apareceu e sumiu em dois segundos. Incrível, não é?

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.


Até mais.

Nenhum comentário:

Postar um comentário