terça-feira, 12 de novembro de 2013

how does that strike you?

Transcript of Coach Shane’s videos

How does that strike you? (video 306).


Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (E-cubed).

Today’s expression: how does or how did something, something strike you? How does this strike you? How did that strike you? So, what this means is you heard something or you saw something, or you see something, and the question is: what is your first impression? Now, usually, that something is shocking, something terrible, so somebody said something unbelievable, how did that strike you? I couldn’t believe it. It was shocking. But sometimes it can be a nice surprise. So for example, I’m serving you spaghetti; look at that, how does that strike you? Spaghetti, wow, it’s amazing. What is your first impression? What is your first reaction? And, I’m just thinking about it, it’s probably usually kind of a negative type situation. So, let me give you an example in the dialogue:

HOW DID OBAMA’S RECENT COMMENT STRIKE YOU? 
WHICH ONE?
WHEN HE SAID “I’M REALLY GOOD AT KILLING PEOPLE.”
WHAT? HE NEVER SAID THAT. THAT’D BE CRAZY.
LOOK IT UP.

Yes, Obama really did say “I’m really good at killing people.” Is that something to brag about? He’s bragging. Ah, that’s a controversial comment. How does that strike you? Now, lots of people they really love President Obama and if they hear that comment they’re probably like: “what?  I’m really good at killing people? He did win the Nobel Peace prize, and he’s talking about how good he is at killing people? Well, read it. And check out the context and tell me: how does that strike you? What do you think about that comment? Does that change your opinion about the guy? How does that strike you? Do a Google search. See how other people are using this great expression. What is your initial reaction? What’s your opinion? What’s your impression, your first impression when you first saw, when you first heard? When you first saw my classes online, how did they strike you? Did you like them? Did you think they’re stupid? I hope you like them. You’re still here, so I guess you like it. You guys have a good day. I’ll see you tomorrow. Bye, bye.



TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Como você reage a isso? (Qual sua impressão sobre isso?)(vídeo 306)


A expressão de hoje: como você reage ou reagiu a alguma coisa? Como você reage a isso? Como você reagiu àquilo? Então, o que isto significa é que você ouviu alguma coisa ou você viu alguma coisa, ou você vê algo, e a pergunta é: qual é a sua primeira impressão? Agora, geralmente, algo que é chocante, algo terrível, então alguém disse algo inacreditável, como você reagiu? Eu não podia acreditar nisso. Foi chocante. Mas às vezes pode ser uma agradável surpresa. Assim, por exemplo, estou servindo a você espaguete; olhe prá isso, como é que lhe parece?  Espaguete, uau, isso é incrível. Qual é a sua primeira impressão? Qual é a sua primeira reação? E, eu só estou pensando, provavelmente é, geralmente, um tipo de situação negativa. Então, vou te dar um exemplo no diálogo:

Como você reagiu ao recente comentário do Obama?
Qual?
Quando ele disse: "eu sou realmente bom em matar pessoas.”.
Quê? Ele nunca disse isso. Seria loucura.
Procure.


Sim, Obama realmente disse "Eu sou realmente bom em matar pessoas." Isso é algo para se gabar? Ele está se gabando. Ah, isso é um comentário controverso. Como você reage? Agora, muitas pessoas que realmente amam o presidente Barack Obama quando ouvirem o comentário dele provavelmente dirão: "Quê? Eu sou realmente bom em matar pessoas? Ele ganhou o prêmio Nobel da Paz, e ele está falando sobre o quanto é bom em matar pessoas? Bem, leia sobre isso. Confira o contexto e me diga: Como você reage a isso? O que você acha sobre esse comentário? Será que muda sua opinião sobre o cara? Como você reage a isso? Faça uma pesquisa no Google. Veja como outras pessoas estão usando esta ótima expressão. Qual é a sua reação inicial? Qual é a sua opinião? Qual é a sua impressão, a sua primeira impressão quando viu pela primeira vez, quando ouviu pela primeira vez? Quando viu pela primeira vez as minhas aulas on-line, como é que você reagiu a elas? Será que você gosta delas? Você acha que elas são idiota? Eu espero que você gosta deles. Você ainda está aqui, então eu acho que você gosta. Tenham um bom dia. Até amanhã. Tchau.

Nenhum comentário:

Postar um comentário